Om Brun-Utan-Sol

Skrev ju i förra inlägget att jag skulle skriva lite om min BUS och så, så de ska jag ta och göra nu. Jag fick lite frågor också om det, så jag tänkte skriva ner mina egna erfarenheter av BUS. Lite tips och sånt.

Allmänt om BUS så kan jag ju säga att man lätt kan få fläckar på kroppen om man inte är noggrann. Speciellt lätt är det att få fläckar på händer, armbågar och knän, eftersom att man, på händerna, tvättar sig efteråt (i handflatorna) och på armbågar och knän är man oftast lite torrare, så där suger BUSen in sig. För att slippa dessa fläckar brukar jag istället använda e uppbyggande BUS, alltså inte en vanlig BUS, utan en som stegvis färgar kroppen. För om man använder en sådan istället så blir de inte så jättestora fläckar, de blir inte så jättestor skillnad, och nästa gång ma smörjer på, så är fläcken borta. Om man ändå vill använda vanlig BUS, så brukar jag göra så att jag, några timmar innan jag ska smörja in BUSen, smörjer in hela kroppen med vanlig hudkräm, så att man är lika "fuktig" på hela kroppen.

Men, jag använder ju nästan aldrig BUS på hela kroppen, utan jag använder bara i ansiktet och på bröstet, och då har jag faktiskt två BUS som jag gillar. Har precis köpt en ny som jag nog gillar snäppet bättre faktiskt. Men den jag använde förut var Niveas self tan lotion, som faktiskt ger ett ganska brunt resultat, och inte sådär orange. Jag använder den på kvällen, sover med den, och duschar sedan bort den på morgonen. Den här finns att köpa på t.ex. H&M och Åhléns och jag har för mig att den kostar ca 100 kr.

Den jag nu har hittat är Acos self tanning lotion som verkar på bara några timmar. Dessutom så luktar den inte lika mycket BUS som den andra. Jag har använt den under dagen bara, smörjer in direkt när man gått upp ur sängen, äter lite frukost och så, och sen kan man tvätta bort den om man vill, så att det absolut inte luktar någonting. Den finsn att köpa på Apoteket och kostar ca 90 kr.

image360

Kommentarer
Postat av: Flissie

Svar: inte? Vad använder du då? :)

2008-01-02 @ 17:39:32
URL: http://Flissie.blogg.se
Postat av: Flissie

Svar: okej, ja...menade headern :) Jätte fin!

2008-01-02 @ 17:48:45
URL: http://Flissie.blogg.se
Postat av: Sofia

Den första hästen blev sjuk och fick avlivas, den andra såldes eftersom jag inte hade tid för två. Sen tog tiden slut och jag sålde även den sista. Kändes inget kul att fortsätta rida utan egen häst så jag la av.

2008-01-02 @ 17:50:33
URL: http://nostalgitrippad.blogg.se
Postat av: lotta

haha ja visst!:) jaa här är det toppen;D hur är det själv då?

2008-01-02 @ 17:53:09
URL: http://charloppiey.blogg.se
Postat av: Carro

gud va mysigt!
förresten varför bytte du blogg?
kram =)

2008-01-02 @ 17:56:11
URL: http://Miney.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0